Aktualności

5 rzeczy, o których musisz pamiętać wybierając Internet dla swojej firmy

13.12.2017

5 rzeczy, o których musisz pamiętać wybierając Internet dla swojej firmy

W świecie, w którym zarówno komunikacja wewnątrz firmy, jak i sprzedaż oraz obsługa klienta opierają się w dużej mierze na działaniach online wybór właściwego dostawcy Internetu jest jednym z tych elementów, które potrafią znacząco wpływać na funkcjonowanie biznesu. W tym tekście omawiamy 5 rzeczy, o których warto pamiętać podejmując decyzję o wyborze dostawcy Internetu dla firmy.

Przede wszystkim atrakcyjność oferty

Zanim rozpoczniemy rozmowy z dostawcami Internetu dotyczące kupna usługi i warunków współpracy, warto dokładnie przeanalizować prezentowane przez nich oferty. Na atrakcyjność oferty w przypadku tego typu usług składa się kilka elementów. Jednym z kluczowych, na który warto zawrócić uwagę są limity transferu, które potrafią być szczególnie uciążliwe dla użytkowników Internetu mobilnego.

Medium dostępowe

W przypadku biura, wygodnym i sprawdzonym rozwiązaniem jest skorzystanie z klasycznego stałego łącza, najlepiej dostarczonego światłowodem. Takie rozwiązanie, oprócz stabilności łącza gwarantuje nieograniczone możliwości podnoszenia jego przepustowości, gdyby pojawiła się taka potrzeba. Poza limitem transferu istotne jest sprawdzenie czy dostawca nie ogranicza liczby urządzeń, które mogą korzystać z danego łącza. Mając na względzie rozwój firmy, dobrze jest mieć możliwość korzystania z usługi na wielu różnych urządzeniach jednocześnie. 

Czas trwania umowy 

Jest to jeden z czynników determinujących warunki współpracy z operatorem. Większość dostawców przygotowuje bardziej konkurencyjne warunki dla tych firm, które zdecydują się podpisać umowę na dłuższy czas. Warto zdecydować się na podpisanie umowy długoterminowej zwłaszcza wtedy, gdy w związku z tym, oferta operatora przedstawia korzystny plan cenowy, przewiduje obniżenie miesięcznych opłat lub atrakcyjne zniżki.
Z reguły umowy z dostawcami usług Internetu podpisywane są na okres 12 lub 24 miesięcy. Ważne, aby przewidywały one możliwość wprowadzania zmian w zakresie nowych rozwiązań technologicznych, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na korzystanie z usługi. Ważnym elementem jest również ustalenie szczegółów związanych z warunkami przeniesienia usługi pod inny adres. Dostawca, posiadający własną, dużą sieć powinien posiadać takie rozwiązanie w swojej ofercie.

Usługi dodatkowe 

Zdarza się, że są traktowane jako czynniki mające zachęcić klientów do ostatecznego zakupu usługi. I chociaż może się wydawać, że to tylko jedna z wielu kart przetargowych wykorzystywanych przez dostawców, w rzeczywistości, usługi dodatkowe potrafią obejmować narzędzia przydatne z punktu widzenia firmy i prowadzonej przez nią działalności oferując je w atrakcyjniejszej cenie. Transmisja danych, usługi Data Center czy też możliwość korzystania z sieci MPLS to tylko niektóre dodatki, które mogą pojawiać się w ofercie dla klientów poszukujących usługi Internetu.

Opieka techniczna

Nawet jeśli stosunkowo dobrze radzimy sobie w rozwiązywaniu problemów technicznych, warto wybrać takiego dostawcę Internetu, który zapewni nam odpowiednią opiekę techniczną przez cały okres trwania umowy. Pod pojęciem "odpowiednią” rozumie się z reguły: szybko działający (także w weekendy i w godzinach popołudniowych) serwis techniczny, który, gdy zajdzie taka potrzeba zajmie się konfiguracja sieci lub zdiagnozowaniem ewentualnych nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu. 

Jaki Internet wybrać? 

W przypadku firm, którym szczególnie zależy na nieprzerwanym dostępie do stałego łącza, dobrym wyborem jest Internet kablowy. Warto zadbać o to, by w siedzibie, którą zajmie nasza firma znajdowała się odpowiednia infrastruktura umożliwiająca podłączenie stałego łącza. Dostawca, powinien posiadać własną, nie dzierżawioną sieć światłowodową, aby móc świadczyć usługę bez zależności od podmiotów zewnętrznych, efektywniej i taniej.

Zaletą łącza kablowego jest możliwość rozdzielenia go na wiele różnych urządzeń za pośrednictwem routera Wi-Fi, który powinien jednak posiadać odpowiednie zabezpieczenia. Łącze radiowe - popularniejsze w mniejszych miejscowościach nie zapewnia gwarancji dostępu do sieci (np. niezależnie od warunków pogodowych). Innym aspektem, na który warto zawrócić uwagę wybierając Internet dla swojej firmy jest rodzaj łącza. Łącze asymetryczne charakteryzuje różnica pomiędzy prędkością pobierania i wysyłania danych. W przypadku łącza symetrycznego nie spotykamy się z tego typu dysproporcjami, a wykorzystywana w jego przypadku technologia światłowodowa zapewnia jakość i wygodę korzystania z usługi. 

Wybierając dostawcę usług Internetu dla firmy warto robić to świadomie, a swoją decyzję opierać na dokładnej analizie ofert i umów proponowanych przez poszczególnych dostawców. Stabilność połączenia, obsługa techniczna, brak kruczków prawnych w umowie oraz limitów danych to tylko niektóre elementy, na które warto zwrócić uwagę. Takie podejście nie tylko pozwoli nam wybrać solidnego dostawcę poszukiwanej usługi na długie lata, ale uchroni również nasz biznes przed przestojami, stratą czasu, pieniędzy i potencjalnych klientów.

Szanowny gościu!

Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Telnap Telecom Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "Telnap Telecom") oraz również nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy (dalej będziemy używać skrótu "Zaufani Partnerzy"). Najczęściej ta współpraca ma na celu wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Listę zaufanych partnerów znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:

  • dopasować treści stron, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę naciśnij przycisk "ZGADZAM SIĘ" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z Usług Telnap Telecom, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych *Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez *WPM SA, *Wirtualną Polskę oraz *Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (są tam również opisane wszystkie wszystkie definicje oznaczone symbolem "*").

ZGADZAM SIĘ  POLITYKA PRYWATNOŚCI