Jak Internet wpływa na relacje w biznesie?
18.12.2017
Współpracując z klientami coraz częściej wykorzystujemy nowoczesne formy kontaktu takie jak serwisy społecznościowe czy aplikacje mobilne, których płynne działanie uzależnione jest od właściwego funkcjonowania Internetu w firmie. Biorąc pod uwagę jak wiele w codziennej działalności firmy zależy od stałego i szybkiego łącza, warto zadbać o wybór odpowiedniego dostawcy, zwłaszcza, że to właśnie budowanie relacji z klientami i ich sprawna obsługa decyduje o tym, czy zostaną z nami na dłużej. Oto kilka wniosków, które pokazują jak Internet wpływa na budowanie relacji w biznesie i codzienne funkcjonowanie firmy.
Internet ułatwia prowadzenie biznesu
Rozwijanie się kolejnych technologii informatycznych ułatwiających zarządzanie klientami i budowanie z nimi relacji wspiera codzienne funkcjonowanie nie tylko tych firm, które posiadają oddziały stacjonarne, ale również tych, które prowadzą swój biznes w sieci. Internet pozwala na załatwianie wielu spraw związanych z codzienną działalnością prowadzoną przez firmę bez potrzeby osobistego kontaktu z kupującym. Coraz więcej transakcji może być zawieranych wygodnie i szybko właśnie przez Internet, przez co fizyczna odległość przestaje mieć znaczenie dla wykonywanych operacji, a koszty związane z wymianą informacji pomiędzy jej stronami są ograniczone do minimum.
Kontakt za pomocą wiadomości e-mail to w dalszym ciągu jedna
z najpopularniejszych form utrzymywania kontaktu z klientem, jednak coraz częściej przedsiębiorcy korzystają także z konferencji on-line (np. za pomocą komunikatorów takich jak Skype lub Skype for Business), które ze względów technicznych wymagają stabilnych połączeń internetowych. Używanie łącza o niestabilnych parametrach może prowadzić do zjawiska zwanego ,,jitter”, które skutkuje zanikaniem obrazu i zniekształcaniem rozmów w czasie ich trwania. Podobne problemy niestabilne łącze może powodować w przypadku komunikacji z wykorzystaniem telefonii cyfrowej Voice over Internet Protocol (VoIP). Aby uniknąć tego typu problemów warto zastanowić się nad wyborem szybkiego i stabilnego łącza światłowodowego, które gwarantuje wysoką dostępność łącza na poziomie 99,8%.
Budowanie relacji z klientami obejmuje również działania marketingowe, które pozwalają na precyzyjne i skuteczne docieranie do określonych grup docelowych. W dobie Internetu chcąc zaprezentować potencjalnym klientom swój produkt lub usługę możemy korzystać z wielu możliwości i formatów reklamowych (np. kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, reklama Google AdWords czy remarketing). Dostęp do Internetu pozwala klientom na swobodne wyszukiwanie interesujących ich informacji, przedsiębiorcom natomiast daje niemal nieograniczone możliwości śledzenia nowych trendów w danej branży i kroków konkurencji.
Komunikacja nie tylko z klientem
Efektywne prowadzenie firmy wymaga nie tylko sprawnej komunikacji z jej klientami, ale również odpowiedniego przepływu informacji w ramach wewnętrznych struktur przedsiębiorstwa. Łącza internetowe pozwalają korzystać osobom zatrudnionym w firmie
z programów i systemów, które wpływają na zwiększenie ich wydajności i ułatwiają realizację kluczowych celów przedsiębiorstwa. Należą do nich wszelkie programy typu ERP, których prawidłowe funkcjonowanie jest uzależnione od stałego dostępu do sieci, zapewniającego użytkownikowi odpowiednio krótki czas odpowiedzi łącza - na poziomie pojedynczych milisekund. Obecnie, światłowody to jedyne rozwiązanie, które jest w stanie sprostać takim wymaganiom. Korzystanie ze stabilnego Internetu dostarczanego światłowodem to rozwiązanie dla firm, dla których ważna jest możliwość dostępu do sieci niezależnie od pogody, czasu, ilości przesyłanych i odbieranych danych i co najważniejsze bez przerw w dostępności usługi.
Budowanie zaufania, lojalności i trwałych relacji z konsumentami przenosi się coraz częściej z kanałów offline do kanałów online. Nic zatem dziwnego, że Internet stał się jednym
z podstawowych narzędzi pracy i komunikacji wielu firm. Wybierając swojego dostawcę Internetu światłowodowego warto pamiętać o kilku elementach, które znajdziecie w naszym poprzednim tekście dostępnym tutaj.