Aktualności

Jak Internet wpływa na relacje w biznesie?

18.12.2017

Współpracując z klientami coraz częściej wykorzystujemy nowoczesne formy kontaktu takie jak serwisy społecznościowe czy aplikacje mobilne, których płynne działanie uzależnione jest od właściwego funkcjonowania Internetu w firmie. Biorąc pod uwagę jak wiele w codziennej działalności firmy zależy od stałego i szybkiego łącza, warto zadbać o wybór odpowiedniego dostawcy, zwłaszcza, że to właśnie budowanie relacji z klientami i ich sprawna obsługa decyduje o tym, czy zostaną z nami na dłużej. Oto kilka wniosków, które pokazują jak Internet wpływa na budowanie relacji w biznesie i codzienne funkcjonowanie firmy.

Internet ułatwia prowadzenie biznesu

Rozwijanie się kolejnych technologii informatycznych ułatwiających zarządzanie klientami i budowanie z nimi relacji wspiera codzienne funkcjonowanie nie tylko tych firm, które posiadają oddziały stacjonarne, ale również tych, które prowadzą swój biznes w sieci. Internet pozwala na załatwianie wielu spraw związanych z codzienną działalnością prowadzoną przez firmę bez potrzeby osobistego kontaktu z kupującym. Coraz więcej transakcji może być zawieranych wygodnie i szybko właśnie przez Internet, przez co fizyczna odległość przestaje mieć znaczenie dla wykonywanych operacji, a koszty związane z wymianą informacji pomiędzy jej stronami są ograniczone do minimum.

Kontakt za pomocą wiadomości e-mail to w dalszym ciągu jedna
z najpopularniejszych form utrzymywania kontaktu z klientem, jednak coraz częściej przedsiębiorcy korzystają także z konferencji on-line (np. za pomocą komunikatorów takich jak Skype lub Skype for Business), które ze względów technicznych wymagają stabilnych połączeń internetowych. Używanie łącza o niestabilnych parametrach może prowadzić do zjawiska zwanego ,,jitter”, które skutkuje zanikaniem obrazu i zniekształcaniem rozmów w czasie ich trwania. Podobne problemy niestabilne łącze może powodować w przypadku komunikacji z wykorzystaniem telefonii cyfrowej Voice over Internet Protocol (VoIP). Aby uniknąć tego typu problemów warto zastanowić się nad wyborem szybkiego i stabilnego łącza światłowodowego, które gwarantuje wysoką dostępność łącza na poziomie 99,8%.

Budowanie relacji z klientami obejmuje również działania marketingowe, które pozwalają na precyzyjne i skuteczne docieranie do określonych grup docelowych. W dobie Internetu chcąc zaprezentować potencjalnym klientom swój produkt lub usługę możemy korzystać z wielu możliwości i formatów reklamowych (np. kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, reklama Google AdWords czy remarketing). Dostęp do Internetu pozwala klientom na swobodne wyszukiwanie interesujących ich informacji, przedsiębiorcom natomiast daje niemal nieograniczone możliwości śledzenia nowych trendów w danej branży i kroków konkurencji.

Komunikacja nie tylko z klientem

Efektywne prowadzenie firmy wymaga nie tylko sprawnej komunikacji z jej klientami, ale również odpowiedniego przepływu informacji w ramach wewnętrznych struktur przedsiębiorstwa. Łącza internetowe pozwalają korzystać osobom zatrudnionym w firmie
z programów i systemów, które wpływają na zwiększenie ich wydajności i ułatwiają realizację kluczowych celów przedsiębiorstwa. Należą do nich wszelkie programy typu ERP, których prawidłowe funkcjonowanie jest uzależnione od stałego dostępu do sieci, zapewniającego użytkownikowi odpowiednio krótki czas odpowiedzi łącza - na poziomie pojedynczych milisekund. Obecnie, światłowody to jedyne rozwiązanie, które jest w stanie sprostać takim wymaganiom. Korzystanie ze stabilnego Internetu dostarczanego światłowodem to rozwiązanie dla firm, dla których ważna jest możliwość dostępu do sieci niezależnie od pogody, czasu, ilości przesyłanych i odbieranych danych i co najważniejsze bez przerw w dostępności usługi.

Budowanie zaufania, lojalności i trwałych relacji z konsumentami przenosi się coraz częściej z kanałów offline do kanałów online. Nic zatem dziwnego, że Internet stał się jednym
z podstawowych narzędzi pracy i komunikacji wielu firm. Wybierając swojego dostawcę Internetu światłowodowego warto pamiętać o kilku elementach, które znajdziecie w naszym poprzednim tekście dostępnym tutaj.

 

Szanowny gościu!

Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Telnap Telecom Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "Telnap Telecom") oraz również nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy (dalej będziemy używać skrótu "Zaufani Partnerzy"). Najczęściej ta współpraca ma na celu wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Listę zaufanych partnerów znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:

  • dopasować treści stron, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę naciśnij przycisk "ZGADZAM SIĘ" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z Usług Telnap Telecom, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych *Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez *WPM SA, *Wirtualną Polskę oraz *Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (są tam również opisane wszystkie wszystkie definicje oznaczone symbolem "*").

ZGADZAM SIĘ  POLITYKA PRYWATNOŚCI