Aktualności

Zapewnienie stabilności łącza w sieci firmowej [alternatywne łącze od tego samego dostawcy i innego]

16.07.2018

Jaki internet do sieci firmowej?

W dzisiejszych czasach posiadanie niezawodnej sieci firmowej jest konieczne do zagwarantowania możliwości ciągłej pracy przedsiębiorstwa. W zależności od naszych potrzeb i możliwości, zwykle posiadamy możliwość uzyskania Internetu od przynajmniej jednego operatora kablowego, od operatorów świadczących usługi Internetu realizowanego drogą radiową, a także od operatorów świadczących Internet mobilny. W biurowcach możemy natomiast posiadać Internet, który zapewniany jest przez zarządcę budynku. Niektórzy operatorzy gwarantują niezawodność usługi, stosując alternatywne metody łączności (na przykład dostępność Internetu mobilnego w przypadku awarii Internetu kablowego), choć niestety jest to rzadkość.

Korzystając z przestrzeni biurowej, zwykle decydujemy się na wskazanie jednej z tych ofert, która jest dla nas najkorzystniejsza i korzystamy tylko z niej. Zazwyczaj to wystarczy. Co jednak w sytuacji, gdy ten operator będzie miał awarię sieci? W zależności od profilu naszej firmy, może mieć to różne skutki – w skrajnych przypadkach brak Internetu może całkowicie sparaliżować pracę naszej firmy.

Jak zabezpieczyć się przed brakiem Internetu?

Aby uchronić naszą firmę przed destabilizacją pracy spowodowaną brakiem Internetu, możemy podłączyć alternatywne źródło Internetu, z którego będziemy korzystać na wypadek takiej sytuacji. W najprostszym przypadku możemy zdecydować się na skorzystanie z oferty operatorów mobilnych, gdzie zwykle za niewielkie pieniądze będziemy w stanie uzyskać ofertę Internetu wraz z dzierżawą urządzenia służącego do jego użytkowania. W przypadku awarii naszego głównego źródła dostępu do Internetu, możemy uruchomić urządzenie uzyskane od tego operatora i podłączyć do niego urządzenia znajdujące się w firmie. Może być to jednak uciążliwe i czasem niemal nieosiągalne w większych przedsiębiorstwach. Czy jest na to jakaś rada?

Czy routery ze wsparciem dla modemu 3G/LTE rozwiązują problem?

Aby uniknąć konieczności ręcznego przepinania wszystkich urządzeń pracujących w naszej sieci do innego urządzenia pośredniczącego, możemy zakupić routery ze wsparciem dla modemu 3G/LTE lub z wbudowanym modemem tego typu. Rozwiązanie to można skonfigurować w taki sposób, aby w przypadku awarii naszego głównego źródła Internetu, które będzie podłączone do portu WAN na routerze, nastąpiło automatyczne przełączenie na Internet mobilny za pośrednictwem wspomnianego modemu 3G/LTE. Zakup routerów wiąże się ze stosunkowo niskim kosztem, a są w stanie zapewnić dużą niezawodność, jak również mogą ograniczyć nasze problemy. Musimy jednak pamiętać, że sieci 3G/LTE posiadają ograniczenia, między innymi ograniczenia wynikające z przepustowości, dlatego takie rozwiązanie nie sprawdzi się przy sieciach, w których odbywa się duży ruch, gdyż Internetu może po prostu zabraknąć.

Jakie rozwiązanie do dużej firmy?

W przypadku gdy chcemy zapewnić wysoką niezawodność w większych firmach lub takich, które wymagają szybkiego Internetu, powinniśmy zainteresować się routerami z wieloma portami WAN. Pozwalają one na jednoczesne korzystanie z usług więcej, niż jednego operatora Internetu szerokopasmowego i umożliwiają przełączanie pomiędzy sieciami na wypadek awarii jednej z nich. Tego typu urządzenia wymagają od nas zagwarantowania dostępu sieci od wielu operatorów, lecz w praktyce gwarantują najwyższą możliwą niezawodność, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokich prędkości transmisji. Warto jednak upewnić się, że alternatywni operatorzy nie są zależni od naszego głównego operatora, gdyż w takiej sytuacji wprowadzenie powyższego rozwiązania może okazać się bezsensowne. Posiadając tego typu rozwiązanie, możemy korzystać natomiast z Internetu radiowego jako alternatywnego źródła dostępu do Internetu, co może rozwiązać problem współdzielenia infrastruktury. Ostatecznie, niektóre z wymienionych urządzeń dysponują również możliwością uruchomienia Internetu opartego o 3G/LTE, co może wprowadzić wyjątkową niezawodność Internetu w naszej firmie. Istotny jest także wybór odpowiedniego operatora głównego. Sprawdzony dostawca oferujący stabilne połączenie pozwoli nam uniknąć sytuacji awarii i potrzeby korzystania z alternatywnych źródeł.

 

Szanowny gościu!

Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Telnap Telecom Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "Telnap Telecom") oraz również nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy (dalej będziemy używać skrótu "Zaufani Partnerzy"). Najczęściej ta współpraca ma na celu wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Listę zaufanych partnerów znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:

  • dopasować treści stron, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę naciśnij przycisk "ZGADZAM SIĘ" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z Usług Telnap Telecom, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych *Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez *WPM SA, *Wirtualną Polskę oraz *Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (są tam również opisane wszystkie wszystkie definicje oznaczone symbolem "*").

ZGADZAM SIĘ  POLITYKA PRYWATNOŚCI