Aktualności

Po co nam Internet biznesowej jakości?

10.04.2017

Często spotykamy Klientów, którzy prowadzą biznes na pokaźną skalę i twierdzą, że niesymetryczne łącze internetowe typu Neostrada, czy "kablówka" w zupełności im wystarcza. Faktycznie, jeżeli łącze służy tylko do wymiany poczty i przeglądania stron WWW sprawa wydaje się być prosta - dużej różnicy nie widać. A skoro nie widać to po co przepłacać? Przewaga rozwiązania biznesowego uwidacznia się dopiero wtedym gdy pojawia się awaria. Pierwsza sprawa to kontakt z biurem obsługi i długie minuty oczekiwania. Jeżeli uda się zgłosić awarię to możemy liczyć, że naprawa nastąpi. Kiedy? Ano właśnie umowa na Internet domowy nie precyzuje czasu reakcji ani naprawy.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku Internetu jakości biznesowej. W tym przypadku mamy:
1. bezpośredni dostęp do techników i dedykowany numer do zgłoszenia awarii bez kolejki,
2. służby techniczne, które są cały czas w pogotowiu, gotowe do działania, dlatego że...
3. operator udziela pisemnej gwarancji czasu reakcji i naprawy łącza, wraz z karami za niedotrzymanie warunków.

Krótko mówiąc operatorowi zależy na tym, żeby do awarii nie dopuścić, a jeżeli się wydarzy to musi być usunięta w trybie natychmiastowym.

W porządku. Ma to sens. Załóżmy teraz, że firma chce iść z duchem czasu i korzystać ze zdobyczy technologii w postaci narzędzi ułatwiających komunikację i wymianę informacji. Przykładowo LYNC, czyli Skype for Business. Pakiet jest dostępny w Office 365. Umożliwia przesyłanie natychmiastowych wiadomości, rozmowy głosowe, prowadzenie wideokonferencji, udostępnianie i komentowanie prezentacji on-line. O ile "instant messaging" nie jest wymagający w stosunku do pasma, o tyle audio tak, a wideo bardzo. W przypadku rozmów audio przepustowość łącza nie jest sprawą krytyczną - zakłada się, że na przyzwoitej jakości rozmowę wystarczy pasmo 64 kb na sekundę. Problem stanowią opóźnienia w transmisji pakietów, a w szczególności zmiany tych  opóźnień w czasie. Powodują one bowiem bardzo nieprzyjemne zjawisko zwane "jitter". Pojawiają się zniekształcenia, dźwięk staje się mechaniczny, a słowa urywane.

Sprawy komplikują się jeszcze bardziej kiedy używamy komunikacji z wykorzystaniem wizji. Łącze asymetryczne ma zwykle niski poziom transferu wychodzącego - dane pobierane są dość szybko, jednak wysyłane wolno. Efekt jest taki, że widzimy naszego rozmówcę, a on nas nie. Również udostępniona przez nas prezentacja może nie być czytelna. Przy wykorzystaniu pasma na wizję naturalnie pojawią się kłopoty również z fonią...
W przypadku łączy symetrycznych o gwarantowanej przepustowości nawet niedużej - powiedzmy 10/10 Mbps - takie problemy w ogóle nie występują.

Extranet. Przychodzi moment, w którym chcemy udostępniać zasoby firmowe Klientom. Np. oferty, katalogi, wzory produktów, itp. W przypadku łącza niesymetrycznego wysyłanie, czyli transmisja w kierunku użytkownika będzie powolna, Klient się niecierpliwi, a przecież chodzi o to, aby było wygodniej, a nie trudniej. Druga sprawa to zwiększanie pasma w razie potrzeb. Załóżmy, że serwis cieszy się powodzeniem wśród Klientów i trzeba zwiększyć przepustowość łącza, jako że medium jest chętnie wykorzystywane. W przypadku łączy niesymetrycznych zwykle nie mamy możliwości podniesienia przepustowości. Łącza biznesowe, nawet te o najniższej przepustowości, zwykle są uruchamiane na łączu z interfejsem 1 Gb. Co daje możliwość skalowania pasma w zakresie od 1 Mbps do 1000 Mbps. Zmiana przepustowości zajmie maksymalnie 24 godziny.

Ciekawy jest też przypadek firmy, zajmującej się tworzeniem reklam TV. Firma współpracowała z kontrahentem z Węgier. Aby dostarczyć do Budapesztu materiały surowe (w pełnej rozdzielczości, przed montażem) trzeba było nagrać je na dysk i... wysłać kolegę samolotem na miejsce. Trochę drogo, trochę szkoda czasu... Rozwiązaniem okazało się symetryczne łącze internetowe z gwarantowanym pasmem wychodzącym, które zapewnia dużą szybkość wysyłania plików ogromnych rozmiarów.

Podsumowując - jeżeli asymetryczny DSL wystarczy, to dobrze. Warto jednak zastanowić się, czy nie ogranicza on rozwoju biznesu i jakie szanse dla firmy może otworzyć zmiana technologii.

Zapraszamy do kontaktu i konsultacji - chętnie zapoznamy się z Państwa sytuacją i wspólnie zastanowimy nad możliwościami dla Państwa firmy.

Szanowny gościu!

Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Telnap Telecom Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "Telnap Telecom") oraz również nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy (dalej będziemy używać skrótu "Zaufani Partnerzy"). Najczęściej ta współpraca ma na celu wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Listę zaufanych partnerów znajdziesz w polityce prywatności.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:

  • dopasować treści stron, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę naciśnij przycisk "ZGADZAM SIĘ" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z Usług Telnap Telecom, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych *Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez *WPM SA, *Wirtualną Polskę oraz *Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (są tam również opisane wszystkie wszystkie definicje oznaczone symbolem "*").

ZGADZAM SIĘ  POLITYKA PRYWATNOŚCI